Regula nr. 1 la montarea chiulasei este curatarea gaurilor filetate ale suruburilor de chiulasa,deoarece la stringere ,presiunea creata de eventuale reziduri de apa-ulei vor fisura blocul motor in lungul filetului sau caz mai rar de-a lungul blocului in capatul gauri.Bloc motor irecuperabil.
Aceasta curatare se face doar in cazul in care gaurile nu au corespondenta in baia de ulei (de ex.Rover 214-216 cu suruburi de 38 cm !!! )
Garniturile de chiulasa sint de doua feluri :de clingherit si metalice si in functie de asta se va executa si stringerea chiulasei.
Pentru garniturile metalice ,confectionate din foi multiple de tabla (un fel de foietaj ) se poate folosi sigilant Loctite pt. garnituri metalice.Nu se mai face restringere .
Manualele scriu ca este OBLIGATORIE schimbarea suruburilor/prezoanelor de chiulasa precum si a suruburilor de biela la refacerea motorului,insa noi din spirit de economicitate nu mai facem asta.
Stringerea se poate face concentric plan sau in zig-zag,insa prescriptiile producatorului sint binevenite cu atit mai mult pt. cazul cind chiulasa are mai mult de 10 (pt.4 cil.) suruburi/prezoane.
De asemenea forta stringerii este esentiala (in special pt. blocurile din aluminiu),de aici si necesitatea utilizarii cheii dinamometrice.
Stringerea nu se face „din prima” ci pe parcursul a 3-5 etape de stringere,aici intervenind din nou datele testate ale producatorului.
Toate aceste conditii fiind respectate NU mai este necesara restringerea chiulasei .
Intotdeauna se verifica planeitatea chiulasei .Daca se constata abateri de la planeitate , se va rectifica plan.