Aspecte generale schimbare garnitura chiulasa

Acasă Forumuri Probleme, solutii si date tehnice Aspecte generale schimbare garnitura chiulasa

  • Acest subiect este gol.
Vizualizare 1 articol (din 1 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • #84922
    turbojack
    Vizitator

    Regula nr. 1 la montarea chiulasei este curatarea gaurilor filetate ale suruburilor de chiulasa,deoarece la stringere ,presiunea creata de eventuale reziduri de apa-ulei vor fisura blocul motor in lungul filetului sau caz mai rar de-a lungul blocului in capatul gauri.Bloc motor irecuperabil.
    Aceasta curatare se face doar in cazul in care gaurile nu au corespondenta in baia de ulei (de ex.Rover 214-216 cu suruburi de 38 cm !!! )
    Garniturile de chiulasa sint de doua feluri :de clingherit si metalice si in functie de asta se va executa si stringerea chiulasei.
    Pentru garniturile metalice ,confectionate din foi multiple de tabla (un fel de foietaj  ) se poate folosi sigilant Loctite pt. garnituri metalice.Nu se mai face restringere .
    Manualele scriu ca este OBLIGATORIE schimbarea suruburilor/prezoanelor de chiulasa precum si a suruburilor de biela la refacerea motorului,insa noi din spirit de economicitate nu mai facem asta. 
    Stringerea se poate face concentric plan sau in zig-zag,insa prescriptiile producatorului sint binevenite cu atit mai mult pt. cazul cind chiulasa are mai mult de 10 (pt.4 cil.) suruburi/prezoane.
    De asemenea forta stringerii este esentiala (in special pt. blocurile din aluminiu),de aici si necesitatea utilizarii cheii dinamometrice.
    Stringerea nu se face „din prima” ci pe parcursul a 3-5 etape de stringere,aici intervenind din nou datele testate ale producatorului.
    Toate aceste conditii fiind respectate NU mai este necesara restringerea chiulasei .

    Intotdeauna se verifica planeitatea chiulasei .Daca se constata abateri de la planeitate  , se va rectifica plan.

Vizualizare 1 articol (din 1 în total)
  • Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.