1.4i 90 vs. 1.6 hdi 90

Acasă Forumuri Modele 207 1.4i 90 vs. 1.6 hdi 90

  • Acest subiect este gol.
Vizualizare 1 articol (din 1 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • #84856
    Cloud no.75
    Vizitator

    Zilele astea am avut ocazia unui drive test comparativ.

    Astfel:
    1. 207 Trendy 1.4i 90 cai
    2. 207 Trendy 1.6hdi 90 cai
    3. 207 Sport Pack 1.6 hdi 110 cai

    Testul a fost de cate 200km cu fiecare, pe traseul Bucuresti- Ploiesti – Bucuresti + 100km in Bucuresti. Cu hdi de 110 am facut vreo 50 km noaptea prin Bucuresti, am putut sa vad ce stie…

    Ca si impresii:
    Benzina
    E silentioasa doar pana in 2600 rpm, dupa care incepe sa devina zgomotoasa, iar peste 3500 zgomotul devine deranjant.
    Urca greu in ture pana in 3500. In plus, pana in 3500 nu trage, motorul da tot din el intre 3500 – 5500, asta e plaja de turatie unde intr-adevar se simte bine. Reversul este ca e destul de zgomotos.
    Pentru utilizare in oras, te mentii ok cu el in trafic, dar nu trebuie sa te astepti la demaraje si alte performante. Reprizele sunt mediocre, pleaca, dar greu si relativ incet. Adica apesi pedala, iar rezultatul este o accelerare, dar foarte timida.

    In extraurban, e destul de tricky la depasiri, trebuie retrogradat si calculat bine distanta ca sa reusesti sa o rezolvi. Depasirile se pot face doar cu „pedala la fund”: ca sa poti exploata turatia intre 3500 si 5500…

    Cutia nu mi-a placut deloc. Nu stiu daca e o chestie generala sau doar la exemplarul avut de mine: mergea usor, dar avea tendinta de a agata si parca se rupea ceva in maneta cand miscam de ea…Ambreiajul era ciudat, extraordinar de usor…

    Ca si consum: mare surpriza: 9.1%, identic cu ce am eu la 206 care are 20 de cai in plus. Diferenta este ca 206 -le meu chiar merge si consumul de 9.1 il obtin in conditiile in care cam sunt primul la semafoare si crosetez benzi din plin…

    Diesel
    1.6 hdi de 90 s-a dovedit o surpriza neasteptat de placuta. Motorul este foarte silentios la ralanti. Nu are garaitul de la 1.6 hdi de 110 cai, e mult mai „smooth” ca si sound, e parca mai rotund, mai cizelat. Mi-a placut in  demaraje, muuuult mai rapid ca si benzinarul, nu stiu exact cu cate secunde, dar in „parctica” mi s-au parut cel putin 3secunde diferenta….parca tot pe acolo e si in fisa tehnica…

    Ca reprize: aici mi-a placut cel mai mult hdi90: fiecare apasare a pedalei, indiferent ca e la 30 in 3 sau la 70 in 4 se traduce prin o accelerare pe care o simti bine. Masina se duce. Nu va inchipuiti ca te scoate prin scaun, dar demarajul e vanjos. In oras e foarte placuta la condus, a doua poate fi folosita de la 15km pe ora fara probleme, chiar daca are 1500, doar ca nu trebuie sa accelerezi brusc pana ca nu ajunge la 2000rpm ca sa nu suprasoliciti turbina.
    Depasirile sunt ok, nu trebuie „calculate” ca la benzina, e suficient sa bagi piciorul si face singura restul, fara stress suplimentar. Zgomotul motorului e parca mai mic decat la 1.6 hdi de 110 pus pe acceeasi masina si cel mai important e mult mai placut si mai cizelat.

    Ce mi-a placut la motorul hdi de 90 de cai este feelingul ca de benzina puternica: accelereza liniar si vanjos de la 1800 pana la 3500, cu plafonare la 3800. Imi place ca nu are „sutul in fund” de la cel de 110, ci are accelereatie liniara. La cel hdi de 110 nu mi-a placut ca pana in 2200 e moale, apoi iti da „un sut in spate” pana la 2800, dupa care cade acceleratia. Desi unora le place faza asta, sa simta tot timpul ca ii baga in scaun, mie mi se pare obositor la condus, e foarte greu si incofortabil sa o tii intre 2200 si 2800 ca sa simti puterea. Chiar daca e puterea mai mare fata de cel hdi de 90, eu nu prea agreez hdi de 110 din cauza lipsei de liniaritate.

    Concluzii 207
    Masina e bine facuta, cu materiale foarte placute la atingere, clar e un mare salt peste 206. Usile au chedere mai bune, zgomotul la inchidere e mai „smooth”, seamana cu cel de 407. Usile sunt mai grele decat la 206 si inchiderea lor da o senzatie placuta.

    Masina e mult mai spatioasa decat 206, marele plus e volanul reglabil pe adancime. Mi-am gasit o pozitie de condus mult mai buna decat la 206, la care trebuia sa stau mai ghemuit pentru a ajunge cu mainile la volan. In 207 reusesc sa stau mult mai in spate cu scaunul si asta degajeaza mult mai mult loc. Imi place ca am o senzatie mare de spatiu si il laterala, adica la 206 lovesc cu genunchii in usa, respectiv consola, masina e mult mai adunata. In 207 am loc suficient si in laterala.

    Materialele bordului sunt placute, moi la atingere si au un miros foarte interesant. Plasticul de pe fata de usa, desi tare este mult mai placut dpdv tactil si vizual decat cel din 206.

    Desi era echiparea Trendy, scaunele tip confort asigura un sprijin lateral corect. Nota buna pentru confort, sunt mai tari decat cele standard de 206, dar o idee mai moi decat am eu la Starline.

    Ca tren de rulare, solutia gasita este foarte buna. Suspensia este o evolutie a celei de pe 206. Setarea ei este mai tare decat la 206 Standard, dar putin mai moale decat la rigidul 206 Starline. Ca si filtrare a denivelarilor, amortizoarele sunt mult mai bune decat la 206, zgomotele suspensiei sunt mai infundate si parca mai „indepartate” decat la 206. Zgomotul suspensiei este mai bun si decat la 307.

    Mi-a placut ca pe curbele cu denivelari spatele e mult mai stabil decat la 206, la care avea tendinta sa plece.

    Ca tinuta de drum, este foarte buna la viteza, atat in linie dreapta cat si in viraje. Directia se intareste si e placuta la feeling, la fel de tare ca la 206 Starline.

    In oras, directia este un deliciu, se manevreaza cu 2 degete, parcarea este o placere, efortul la volan este minim. Fata de 206 Starline cu jante cu talon jos, la 207 parca invart in gol volanul, parca e de jucarie.

    Franele – foarte bune si intuitive. Desi masinile conduse nu aveau discuri pe spate, franeaza la fel de bine ca 206 Starline cu discuri spate. Nota bene: efortul la franare e mult mai mic ca la 206, dar pedala necesita ceva obisnuinta…

    In concluzie: desi 1.6 hdi de 90 este mai scump cu 1000E decat 1.4i de 90 cai – recomand cu cladura dieselul. Benzina nu e prea bine adaptata cu caracterul masinii, ii lipseste puterea, iar la consum e la fel ca cea de 1.6, dar care are 20 de cai in plus.

    Dizelul de 90 de cai e liniar ca o benzina, e vanjos, trage foarte bine si PUNCTUL FORTE: ZGOMOTUL: e foarte redus, iar timbrul e mai mult ca un zumzait.

    Consider ca 1.6 hdi de 110 nu-si merita banii – cei 20 de cai in plus sunt destul de greu de exploatat corect, ii lipseste liniaritatea si – ca parere personala- e obositor la condus  datorita boostului turbinei care se traduce prin „suturi in fund” scurte, iar in rest, parca ii lipseste puterea.

    Ca echipare: recomand Premium: vine standard cu clima bizona, scaune incalzite, tapiterie plus, ceasuri pe negru si jante pe 15 din aliaj. Singurul minus: nu are volan in piele si desi cel de plastic e placut la atingere, mi-a lipsit atingerea placuta de la volanul de piele din 206…Eventual cu o husa de piele bine facuta/cusuta se poate rezolva.

    Pe Trendy nu se poate pune clima, vine doar cu AC si e destul de neplacut. In plus tapiteria de pe Trendy nu mi se pare foarte buna vara la drumuri lungi – am senzatia ca transpiri abundent in ea, datorita materialului sintetic aspru – poate ca e doar senzatia mea.

    Cam astea sunt impresiile mele.

    Acum le astept pe ale voastre

Vizualizare 1 articol (din 1 în total)
  • Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.