50 de ani de progres sunt între Peugeot 505 și Peugeot 508 și trebuie să recunoașteți că progresul se mișcă parcă un pic prea repede ca să ținem pasul cu el. În mai puțin de o viață de om am trecut de la ceasuri de bord acționate de cabluri la Night Vision.
Între 1968 și 1983, 504 s-a vândut în mai mult de trei milioane de exemplare construite în Europa, în variante de caroserie diverse: limuzină, break, coupe, decapotabilă, ba chiar și pick-up. Peugeot 504 Saloon a fost mașina anului în Europa în 1969, și chiar dacă producția lui în Europa s-a încheiat în anii 80, modelul a mai fost construit și vândut de partenerii Peugeot din Africa încă câțiva ani.
504 a fost una dintre cele mai dorite mașini Peugeot, cu o ținută la drum apreciată, un design considerat elegant dar și cu o fiabilitate de excepție și costuri de întreținere mici. Decizia de a cumpăra un Peugeot 504 era una rațională, pentru noul 508 lucrurile stau ușor diferit. Într-o lume auto în care trendul vânzărilor e dat de SUV-uri, lansarea unei limuzine poate fi privit ca un act de tupeu și Peugeot a adoptat strategia „îl cumperi pentru că-l vrei, nu pentru că ai nevoie de el”.
Cele două mașini sunt foarte diferite atât conceptual cât și ca design. În materie de design diferența e absolut normală, pentru Peugeot o mașină nouă înseamnă că se pleacă de la o foaie albă de hârtie, influențele retro sunt lăsate constructorilor lipsiți de imaginație.